Zoukak Studio

Sunday, January 1, 2017

As we close in Zoukak our tenth year of establishing the company, we move on to a new phase, looking forward to opening new spaces of creation, communication, interaction, of raising questions and sharing ideas and experiences, a new phase in which theatre brings us to new areas and steppingstones. With the end of last year, we bid farewell to Zoukak Studio, that small apartment that we transformed into a working space and which was the birthplace of all our productions since 2008.

We hosted in that space a large number of international artists who shared their works with the audience in Beirut, in addition to that, Zoukak Studio welcomed many local artists who created productions, which saw the light in theaters in Lebanon and around the world. From the tiny heart of that alleyway located in Adliyeh area, we move today to another side of the city, on the edge of the main road that connects Beirut to the northern part of Lebanon, on the intersection between Burj Hammoud “camp” and Annabaa, one of the poorest areas in Lebanon, and on the outskirts of the nightlife street of Mar Mikhael and the industrial streets of Karantina.
We carry our alleyway to these edges, happy and excited, to open new creative confrontations and share this space; the new Zoukak Studio in “Art Lounge”, in which we will create our activities and will soon invite you to its opening. We continue our eleventh year with our project that we started in 2006. The support we received from the Swiss Foundation, Drosos, will provide another station for this trajectory, during which we will create theatre performances, workshops in drama therapy and trainings of theatre practitioners, we will also present free performances for schools and universities, and other programs, in addition to developing the managerial structure of the company.
With this new phase we walk towards a new episode of our project in which we believe, engaging in theatre practice as a political experience able to produce that which is possible and alternative, away from all the incitement that is invading our societies on a global level. You, our friends, colleagues, audience members and supporters, are an indivisible part of this trajectory, we salute you and thank you for following up on us throughout these years, we will stay in touch and keep you informed of our news.

Zoukak Theatre Company

استديو زقاق

نجتاز في زقاق العام العاشر على تأسيس فرقتنا وننتقل إلى مرحلة جديدة متطلعين فيها إلى فتح مساحات جديدة من الخلق والتواصل والتفاعل وإثارة الأسئلة ومشاركة الأفكار والتجارب، يحملنا معها المسرح إلى أطراف وحواف جديدة. ودّعنا مع نهاية العام الماضي استديو زقاق، تلك الشقّة السكنيّة الصغيرة التي حوّلناها مكاناً للعمل وخرجت منها جميع أعمالنا منذ العام ٢٠٠٨. استضفنا في تلك الشقّة عدداً كبيراً جدّاً من الفنّانين العالميّين الذين شاركوا أعمالهم مع الجمهور المحلّي، كذلك الأمر من الفنّانين المحليّين حيث عملوا وأنتجوا أعمالهم التي خرجت إلى مسارح لبنان والعالم. من قلب الزقاق الصغير ذاك في محلّة العدليّة، ننتقل الْيَوْمَ إلى طرف آخر للمدينة، على حافّة الطريق العام الذي يصل بيروت بشمال لبنان، على التقاطع بين «مخيّم» برج حمّود والنبعة إحدى أفقر مناطق لبنان وعلى أطراف شارع الليل في مارمخايل والشوارع الصناعيّة في الكرنتينا.
نحمل زقاقنا إلى تلك الأطراف متطلّعين بحماسة وسعادة إلى فتح مواجهات خلّاقة جديدة وإلى مشاركتكم هذا المكان، استديو زقاق الجديد، في فضاء «الآرت لاونج»، الذي سنبدأ بإقامة الأنشطة فيه وسندعوكم إلى حفل افتتاحه قريبا. نستكمل مع عامنا الحادي عشر مشروعنا الذي بدأ عام ٢٠٠٦. سيوفّر الدعم الذي حصلنا عليه من منظّمة دروسوس السويسريّة، محطّة أخرى من هذا المسار، سنقوم خلالها بخلق عروض مسرحيّة وإقامة ورشات زقاق في المسرح العلاجي والتدريب المسرحيّ المختص، إضافة إلى تقديم عروض مجانيّة للمدارس والجامعات وغيرها من البرامج، إلى جانب تطوير البنية الإداريّة للفرقة.
نخطو مع هذه المرحلة نحو حلقة جديدة من مشروعنا الذي نؤمن به في زقاق والذي يتمثّل بخوض المسرح كتجربة سياسيّة قادرة على إنتاج الممكن والبديل عن كلّ التحريض الذي يغزو مجتمعاتنا على مساحة الكرة الأرضيّة. أنتم، أصدقاؤنا وزملاؤنا وجمهورنا وداعمونا، جزء لا يتجزء من هذا المسار، نحيّيكم ونشكركم على متابعتنا كلّ هذه الأعوام، سنبقى على تواصل وسنعلمكم بكلّ جديد.

فرقة زقاق المسرحية

Upcoming Events

Saturday, December 16, 2017 - 20:30 to 21:30
Play
Sunday, December 17, 2017 - 20:30 to 21:30
Play
Monday, December 18, 2017 - 20:30 to 21:30
Play